17/8/14

Triatló PortBou


En un d'aquest rampells que m'agafen el passat 30 d'abril em va donar per apuntar-me a la Triatló de Portbou que organitza Diversport aprofitant que hi havia el canvi de preu i només costava 16 €, tres mesos i mig després arriba el dia i penso...on m'he ficat!!! 

Marc incomparable

Però abans d'arribar al dia X explicaré una mica els precedents, després d'inscriure'm vaig pensar en entrenar molt seriosament la TRI, però els esdeveniments dels mesos posteriors no van ser precisament de una preparació molt especifica. El mes de maig em vaig trobar molt bé i vaig fer moltes curses amb un ritme que feia temps que no tenia, al juny vaig anar a Albacete per la fase final del concurs "MUEVE TU MURO", però no vaig poder aconseguir classificar-me per la gran final. Durant aquest mes em vaig apuntar a un clínic de natació per perfeccionar el meu estil, tots els dilluns a les 21:00 cap a la piscina a nedar i veure totes les errades que cometo, em pensava que nedava millor del que realment ho faig... durant aquest mes també em vaig classificar pel "RETO SAND BEACH" dels companys de la Bolsa del Corredor, i vaig faltar alguna classe de piscina per anar a entrenar a Barcelona. com veieu la bici no la vaig tocar gaire durant aquests mesos.. Al juliol estava bastant desanimat per no haver poder aconseguir cap dels dos reptes que he dit abans i vaig baixar molt els entrenaments, uns 70 km de running i moltes classes de CROSSFIT, però poca bici i menys de natació... A l'agost i veient que s'apropava el dia de la TRI vaig tornar a posar-me les piles i a començar a córrer molt, nedar una mica i fer alguna sortida en bici i alguna sessió d'spinning, sobretot a casa per practicar la transició. Amb aquesta "gran planificació" vaig arribar a la línia de sortida.
Tot a punt

Les 5:15, sona el despertador, a les 5:30 aconsegueixo llevar-me, quina son... esmorzo un bon entrepà i agafo les bosses destí Portbou, el dia abans havia deixat la bici preparada al cotxe per no fer gaire merder i despertar a tota la família. Després d'una hora de viatge arribo a Portbou, veig que estan preparant els boxes i l'arc de sortida, gaig una volta amb el cotxe i aparco. Vaig cap a la línia de sortida, són poc més de les 7 i gairebé no hi ha cap participant, saludo a la Sònia i en Jordi i parlo amb algun membre de l'organització que em comenta que el pàrquing del port és gratis, però ja he aparcat i deixo el cotxe on és. Cap a les 8 em menjo una barreta i segueixo fent temps, passo a recollir la bossa del corredor i el dorsal, em pinten un 55 al braç i la mà i em donen un per la bici, el col·loco amb unes brides a la bici, també ens donen un casquet de bany de la prova que s'ha de portar al segment de natació.

Preparat!

Mestre vaig fent temps i parlo amb algun participant de la tri sento que algú em crida, és la Sònia que ha vingut també a fer-la. Parlem una mica i comentem la jugada. També veig en Mariano que ha vingut a veure la família i ha passat a saludar-me. Tots els comentaris que vaig sentint no són gaire esperançadors: "que si has portat càmara de recanvi", "que hi ha una pujada fortíssima" "la baixada és bastant heavy"... 

Detall del box

Cap a les 8:45 fan el briefing i ens apropem a la platja, abans de la sortida faig unes braçades per escalfar una mica i comprovar que porto bé les ulleres i que no em passi com a la última travessia que la vaig fer amb les ulleres plenes d'aigua...

Comença la festa

Ens avisen que ens preparem, ens desitgem sort amb la Sònia i cap a l'aigua, comença la meva primera Tri. Els primers metres vaig força còmode, nedant sense problemes i em sento bé, vaig cap a la boia bastant recte i aprofitant bé les braçades, giro la primera boia i cap a la segona, segueixo anant bé i amb bones sensacions, després de fer la segona boia cap a la platja de nou, aquí noto una mica de rampa a la planta del peu que fa uns dies que em dona guerra, per sort no se m'enrampa del tot i puc seguir nedant, al pocs metres tot torna a la normalitat i segueixo nedant sense problemes, avanço algun nedador i altres m'avencen a mi en la recta final, arribem a la platja i sortim, em trobo molt bé i surto molt content. 

Sortint de l'aigua

La Sònia m'anima amb el micro i tot Portbou s'assabenta que és la meva primera triatló.Vaig cap a la bici i em començo a preparar pel segon sector.  En Mariano em saluda i em fa alguna foto. Em poso les cales, el casc i agafo la bici.

Encara no sabia que m'esperava!

Aprofito les primeres pedalades per anar agafant ritme i beure una mica, començo a pujar per la carretera, aquesta primera part és la més fàcil del tram de bicicleta, pugem uns 3'5 km per la carretera fins arribar a la zona de pista, em passen 4 durant aquest tram, els tinc a la vista tota l'estona però el meu ritme de bici és força més lent que el seu . També em passen un parell de ciclistes amb bici de carretera que m'animen, vaig fent i poc a poc arribo a dalt, entrem a la zona de pista i arribo a l'avituallament sobre el km 7'5, no agafo res ja que em trobo força bé i segueixo pujant, em passa un altre participant i em diu que ara arriba "la paret" i que la resta és tot baixada. Veig com s'allunya una mica però sense perdre'l de vista...i arriba la paret!!! veig que ell s'ha baixat de la bici, dubto, baixo marxes però si dubtes amb les cales ja se sap... si vaig a terra de la manera més ximple, sort que caic bé i no em faig res, m'aixeco i començo a fer la pujada empentant la bici, si és difícil pujar amb bambes imagineu amb les cales si empentant el meu ferro, total que arribo a dalt de tot i torno a pujar a la bici, ja he perdut de vista al company, començo a pedalar una mica més i arriba la primera baixada. Pfff començo a baixar, tot són pedres i intento no accelerar-me gaire, però la bici no frena molt i cada vegada que ho faig la roda de darrera només fa que derrapar. Un fals pla i arribo un altre cop a l'avituallament, aquesta vegada si que paro, bec una mica i prenc una mica de plàtan, parlo amb el voluntari i em diu que hi ha molta baixada i alguna corba bastant pronunciada. Doncs au a seguir baixant, aquesta vegada les baixades són més llargues, la bici segueix sense frenar gaire i hi ha trossos que sembla que s'hagi de desmuntar, baixo amb els peus fora de les cales (penso, si caic al menys que no estigui enganxat als pedals...) En una recta bastant llarga la bici se'm descontrola totalment, vaig de costat a costat i penso: !ara si, ara caic segur! Per sort i no sé encara com aconsegueixo mantenir l'equilibri i no fotre'm de morros, segueixo baixant, o alguna cosa similar i arribo a baix de tot sa i estalvi (algun que altra cop a les cames i entre elles  però sense gravetat). Quan entro a la zona asfaltada apreto de nou, ja fa estona que no veig a cap participant però tampoc és que m'importi gaire, arribo de nou a la zona de la plata, esquivant a una nena i la seva mare despistada que no sent els crits dels voluntaris ni em veu venir.

Content!

Aparco la bici i em poso les sabatilles, agafo el GPS i començo a córrer, la Sònia m'anima molt pel micro i començo a un bon ritme, però no s'ha acabat la duresa de la prova, ja que fem un tram de córrer per la platja i costa una mica anar per les pedres, surto de la platja i faig el tram cap el port que ja és tros asfaltat, miro el rellotge i veig que he posat el crono en comptes del GPS,l'aturo i el poso, sense deixar de córrer, vaig cap al final del port i tornada cap a l'arc de sortida, la Sònia em torna animar i repeteixo el circuït, un altre cop el tram de platja i la volta final, abans d'arribar al final del port em creuo amb una alatra participant i aconsegueixo passar-la , arribo a la zona de meta, força enter i molt content, creuo la línia de meta i acabo la meva primera tri, un temps molt discret de 2:07:20 en total però això no em treu ni un gram de felicitat!


Arribant amb estil!

La Sònia em fa alguna foto més i un individu bastant "peculiar" també s'afegeix, vaig a buscar beguda i menjar, que tot s'ha de dir n'hi ha força,després de beure bastant agafo una botifarra i cap a seure una mica, veig a la Sònia, ha quedat primera i m'ha tret bastant de temps, comentem la prova i torno a agafar les coses, truco en Mariano per dir-li que ja marxo però em diu que anem a prendre alguna cosa i ho fem, una cerveseta "sin" al passeig, gaudint una mica de la Costa Brava. Després del toc, torno agafar el cotxe i cap a Girona. Una bona manera de passar un 15 d'agost ;)

Finisher!

Per ser la meva primera Triatló estic content, però hauria d'haver entrenat una mica més, sobretot la bici, i portar una bici més bona perquè encara no sé com no es va desmuntar, ni punxar ni vaig caure a la baixada. També he de dir que no és la triatló ideal per debutar, i que potser és millor fer-ho amb una planera, però estic molt content d'haver-la fet.

Amb el més GRAN!

Valoració de la TRI: molt ben organitzada, sense problemes amb els circuïts. Els voluntaris superbé, l'avituallament de la bici m'ha anat força bé, encara que suposo que els primers ni l'hauran fet servir, l'avituallament final molt bé. El lloc increïble, la platja de Portbou per nedar, i les vistes des de dalt molt maques(i això que no he aixecat gaire el cap), el tram de córrer una mica dur el tros de platja però bé l zona asfaltada. un 9/10.




2 comentarios:

  1. Grande!!!!!! imagina't amb una bici bona i entrenant més!!!
    "tot Portbou s'assabenta que és la meva primera triatló" jajajajaja

    ResponderEliminar
  2. jeje si la part d'entrenament l'he deixat una mica descuidada, el tema bici pfff, ja sabia que tenia un ferro però no tant xungo jaja!

    ResponderEliminar